Brandul lider în îngrijirea animalelor de companie din țările nordice, Musti Group, a lansat o campanie menită să avertizeze proprietarii de câini să nu-și lase animalele singure într-un automobil fierbinte. Campania include un câine robotizat, personalizat, care simulează simptomele insolației. Robotul este plasat într-o mașină, iar mișcările sale sunt declanșate de schimbările de temperatură.
Campanie de avertizare pentru insolația la câini
Chiar dacă verile nordice nu sunt întotdeauna foarte fierbinți, câinii, cu blana lor groasă, sunt predispuși la insolație chiar și la temperaturi moderate. Niciodată nu trebuie lăsați singuri în mașină pe timpul verii, deoarece temperatura din interiorul vehiculului poate deveni periculos de ridicată chiar și în zilele înnorate. Deși conștientizarea problemei a crescut, autoritățile din țările nordice primesc în continuare numeroase rapoarte despre câini lăsați în mașini fierbinți în fiecare vară.
Prin această nouă campanie, Musti Group dorește să educe atât proprietarii de câini, cât și trecătorii care ar putea întâlni câini lăsați într-o mașină pe timpul verii. Campania prezintă un câine robot complet funcțional, care demonstrează cât de repede poate deveni o mașină o capcană mortală pentru animale. Robotul simulează simptomele insolației, iar mișcările sale sunt declanșate de temperatura din interiorul mașinii în care este plasat.
„Când vine vorba de recunoașterea situațiilor periculoase, experiența reală este cea mai bună formă de educație. Prin crearea unui exemplu tangibil și avertizor pe care oamenii îl pot vedea cu propriii lor ochi, sperăm să creștem conștientizarea despre cum și când să acționeze în aceste situații, atât ca proprietar de câine, cât și ca trecător”, a declarat Eveliina Rantahalvari, șefa departamentului de marketing nordic al Musti Group.
Ce spun specialiștii
Rantahalvari subliniază că câinii au un risc mai mare de a suferi de insolație deoarece nu pot regla temperatura corpului prin transpirație prin piele.
„Temperatura din interiorul mașinii crește periculos de rapid, mai repede decât își dau seama mulți oameni. Chiar și lăsarea geamurilor deschise nu este suficientă pentru a asigura că animalul nu este în pericol”, a adăugat Rantahalvari, reamintind că, dacă trecătorii observă un câine prins într-o mașină fierbinte, animalul ar putea avea nevoie de ajutor imediat.
Rantahalvari oferă și sfaturi despre ce trebuie făcut în astfel de cazuri: „Dacă observați un câine lăsat într-o mașină fierbinte, primul lucru pe care ar trebui să-l faceți este să încercați să contactați proprietarul. De exemplu, într-un magazin sau centru comercial, puteți cere personalului să facă un anunț pentru a alerta proprietarul”.
Simptomele insolației la câini includ, printre altele, letargie severă, roșeață intensă a limbii și a mucoasei bucale, convulsii și tremurături. Situația poate deveni foarte gravă dacă câinele nu mai gâfâie sau nu mai prezintă semne de agitație, ci stă nemișcat și apatic. Dacă proprietarul mașinii nu poate fi găsit rapid, ajutorul trebuie să contacteze centrul de urgență și să ceară instrucțiuni pentru a ajuta câinele.
„Pe timpul verii, supraîncălzirea este o amenințare și în afara mașinii. Aceasta poate fi prevenită prin oferirea unei cantități suficiente de apă câinelui, statul la umbră, înotul și, de exemplu, prin oferirea de înghețată specială pentru câini”, a concluzionat Rantahalvari.